27. oktoober 2018

Loviisa laskevõistlus (AP, AR) 2018

Loviisa laskespordiklubi korraldas 27.10- 28.10.2018 õhkrelvadest laskmise võistluse.

Seekordse, juba traditsioonilise laskevõistlusega tähistati kohaliku laskurklubi 60. aastast juubelit.

Laupäevasel võistluspäeval oli kavas õhupüstolist laskmine kõigis vanuseklassides alates juunioritega ja lõpetades 80. aastaste ja vanemate laskesportlastega.

Pühapäevasel võistluspäeval lastakse õhupüssi laskeharjutused kõigis vanuseklassides.

Eesti laskesporti esindas Loviisa laskevõistlusel Endel Kaasiku Kaiu laskurklubist ja neli hakkajat noormeest Haapsalust.

Artjom Frojan, Oksana Frojan esindasid Soome laskurklubi PAS.

Aire Teiermanis, Endi Tõnisma ja ma ise lasime Toijala laskurklubi eest (TUA).


Ülemisel pildil Artjom Frojan tulejoonel oma tulemust vormistamas.


Laud auhindadega.


Loviisa laskevõistluse korraldaja Pentti Kärnä.




Võistlus lasti pabermärkidesse, millisest asjaolust johtuvalt pidi igal laskuril olema omal kaasas vaatetoru.

Laskmisel tingimused olid head. Märklehtede valgustatus oli õnneks väga hea.

Natuke oli meil segadust sellega, et lasti n.n rullis märklehti ja esimest ja viimast märklehte lasta ei tohtinud.

Kohvikus pakuti head ja paremat kohaliku laskurklubi juubeli puhul. Torditüki ja kohvi sai iga osavõtja tasuta.


Võistluse tulemusi sai vaadata otse ekraanilt.


Võistlus on läbi ja tuju ülev ning ees ootab ühine lõunasöök kohalikus restoranis.


M60 meeste vanuseklassis oli tihe rebimine medalikohtade pärast.

Meie sõber Heikki Lipsanen võitis seekord esikoha konkurentide ees.



Kõik pildid Loviisa laskevõistlusest on nähtavad siit.

Võistlus läbi siirdusime koos Endel Kaasiku ja tema prouaga kohalikku Nepaali restorani tähistama seda ülevat koosvõistlemist Loviisas.

Nepaali köök pakkus väga omapäraseid maitseelamusi. Kana hõrgus kastmes koos riisi ja rohke salati ja lisanditega ning "tuline" lambaroog riisiga koos lisanditega.

Samas seadsime plaane järgmise aasta välisvõistlustele sõitude üle.

Võistluseid on järgmise aasta suvel planeerimisel nii Eestis kui Põhjamaades ning tuleb teha paratamatult mingi valik nende hulgast kus võistelda ja kus mitte.

Üheks suuremaks väljakutseks saab Eesti püstolilaskuritele (seeniorid) järgmise aasta juulikuu alguses Norras Brekstadis toimuv Põhjamaade seeniorlaskurite meistrivõistlused püstoli kõigil laskealadel.

18. oktoober 2018

Proovisõit: Opel Insignia Country Tourer

2018. aasta autoks Eestis valitud Opel Insignia Country Tourer sai valitud järgmiseks proovisõidu autoks.

Proovisõidu koht oli ka seekord Espoo.

Kuivõrd seltsis on segasem sellised imelisi käike ette võtta siis kahe kamraadiga oli mul seda proovisõidu aktsiooni veelgi meeldivam teha. Seltsis ikka segasem.

Mehed muutuvad vananedes jälle poisteks ainult vanusega kaasneb selline väike eripära, et poiste mänguasjad ei mahu enam liivakasti ära....



Niisiis Opel Insignia Country Tourer ja proovisõit.

Aega oli meil selleks vähe antud aga loeb esmamulje, mida siinkohal ka teile vahendan.

Autoks Opel Insignia Country Tourer mudel 1.5 XFT, 122 kW / 165 HJ Start/Stop 6-käigulise automaatkäigukastiga ja bensiinimootoriga isend.

Oli suur tahe proovida sama margi mudelit 4x4 varijandis aga seda kahjuks autoesindusel pakkuda proovisõiduks ei olnud. Vaadata aga autosalongis sai antud marki autot küll ja veel.

Julgen arvata, et Eesti autoesinduses on võimalik teha proovisõitu ja sama autoga millel on diiselmootor kahe turbolaaduriga - 2.0 DTR, 154 kW / 210 HJ Start/Stop 8-käiguline automaat (4x4).

Tõsiasi on see, et viimatinimetatud konfiguratsioonis auto hind koos lisadega küündib sinna 40 000 euro kanti.

Niisiis meie kasutuses olnud auto oli lahjem mootori poolest ja mitte AWD 4x4, kuid asi seegi.

Opeli poolt pakutavate mootorite valik on võrdlemisi suur.

On pakkuda nii bensiini kui diiselmootoreid. On nii automaat kui manuaalkäigukaste. Valik on teie.


Esmamulje autost igati positiivne. Esmamulje aga tihti elus loebki.

Autosse mahtus sisse istuma lahedasti ka minusugune ülekaalus ja üle 180 cm pikkune mees.

Seejuures tagaistujale jäi mõnusasti vaba ruumi jalgadele. Mingit kitsikust autos tunda ei olnud.

Eriti ma arvan on ruumiline lahendust tähtis pikemate reisidel, kui tahaks ka jalgu mõnikord välja sirutada. Mõnikord võib ju tekkida selline üleannetu soov mõnel autos istujal...

Eesmised A piilarid olid üsna tummise paksusega aga autojuhi väljavaadet need õnneks ei seganud.

Tahavaade oli pisut ahtake autojuhi seisukohalt aga parkimisel on abiks tagurduskaamera.

Külgmised välispeegid oli küll väikesed aga oma eesmärgi nad täidavad ära igal juhul. Sellise autoga ju keegi taha ei vaatagi. Ainult ette.

Vaatamata üsna väikse kubatuuriga mootorile oli auto minek erk. Bensiinimootor väänas momenti nii et anna olla. Ferrariga just tegu ei ole aga see ei ole ka taotlus.

Müratase auto salongis püsis üsna rahuldaval tasemel.

Eriti kiidetakse auto kasutajate poolt võimsate esitulede lahendust, mida me kahjuks proovida ei saanud kuna sõitsime valgel ajal.

Kütusekulu oli meie lühikese proovisõidu ajal keskmiselt 5...6 liitrit/ 100 km kohta. Sõitu tegime maksimaalselt 100 km/h.

Samas pange tähele asjaolu, milline üpris tähtis on, et autot soovitatakse tankida ainult bensiiniga oktaanarvuga 98.



Keskkonsooli ekraan oli 8 tolline. Parajalt suur. Pakutakse ka 7 tolliste ekraanidega autosid.

Raadio tegi ka täiesti normaalset häält. Kes paremat heli soovib saab omale uude autosse kvaliteetsema helisüsteemi lisaraha eest tellida.

Autojuhi ees kuvatakse esiklaasile auto kiirus ja muud vajalikud andmed. Minuarust väga lahe ja asjalik lahendus. Jällegi saab seda ilu lisavarustusena tellida.

Navigatsioonisüsteem oli meie proovisõiduautol juba peal ja töötas laitmatult.

Meie proovisõiduauto armatuurlaud oli kaetud nahaga (või siis kunstnahaga).

Istmed tekstiilkattega. Ventileeritvad ja soojendatavad. Istuda oli autos palju mugavam kui võrrelda näiteks Subaru autoga.

Eriti tuleb kiita AGR poolt toodetavat seljamazaasi funktsiooniga juhiistet. Superluks asi ja seda eriti pika sõidu puhul.


Valitud oli universaalkerega mudel, mistõttu pakiruumis oli mahtu nii et anna olla sellise auto jaoks.

Sellel autol puudus tagavararatas ja seda asendas rehvi paranduskomplekt. Kes varuratast soovib saab selle lisavarustusena autosse tellida.



Kokkuvõtteks võib kirja panna järgmist.

Opelile pakutav lisavarustuse nimekiri on igati muljetavaldav.

Sellest lisavarustuse nimekirjast leiab igaüks omale vajaliku auto konfiguratsiooni vastavalt vajadustele ning rahakoti paksusele.

Auto hinnale lisandub lisavarustusega küll mitu tuhat eurot võrreldes auto baashinnaga aga paljud lisad hõlbustavad auto juhtimist ja mugavust märkimisväärselt. Tasub panustada igal juhul.

Üldiselt on Open tuntud oma suure lisavarustuse pakkumise valiku poolest.

Auto hind on igati konkurentsivõimeline võrreldes sama klassi teiste autotootjate toodanguga. Toome siin näiteks kasvõi Skoda autod.

Omas hinnaklassis on antud Opel kindlasti hea valik hinna ja kvaliteedi suhet arvestades.

Kuidas auto töökindlus ka välja paistab seda saab igaüks teist juba ise proovida.


Uuele autole on minu arust vägagi mõistlik lasta teha kohe korrosioonitõrje.

Selleks üks temaatline vihje. Ehk on kasuks.



Lisaks veel.

Käisime ka tegemas proovisõitu Renault Traffic väikebussiga.

Opel Insignia sõiduautost Renaulti väikebussi istudes oli vahe selline, et justkui polegi midagi võrrelda. Võrreldamatuid asju võrrelda ju ei saa.

Samuti sai käidud kohalikus Jeep autoesinduses.

See oli omamoodi käik, milline meelde jääb kauaks.

Soov oli teha proovisõitu sellise Jeep autotootja tippmudeliga kui Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 8AT Summit.

Kasutajate poolt kiidetakse antud autot rohkem kui uut Toyot Land Cruiserit. Mõlemad autod pideva neliveoga 4x4. Hinnaklasski sama.

Soovitud mudelit saime küll Jeepi autosalongis näha, kui proovisõitu teha ei saanud, sest antud Jeepi auto kõige paremat mudelit proovisõiduautona salongis ei olnud.

Imelik küll milleks siis autosalongi üldse üleval peetakse...

Veelgi imelikum oli minu jaoks näha, kuidas peale minuga vestlust Jeepi autosalongi keskealine müügimees (mitte Eestis muidugi) omale huuletubaka uue annuse põske toppis.

Jeerum küll, mida kõike siis ilmas peab nägema ja seda veel päise päeva ajal autoesinduses.


Muidu oli aga Soome autoesindustes meiega suhtlemine sõbralik ja püüti meid igati aidata ning nõustati nii kuidas osati. Kutsuti uut autot ostma.

Väga tore mulje jäi Opeli esindusest Espoos. Lasti meil rahulikult autode väljapanekuga tutvuda ja müügimehed/ naised ei tulnud kohe midagi pakkuma oma laiast tootevalikust...

Sellega võib autode proovisõiduseeria lugeda edukalt lõppenuks. Hea kui sain kellegile teist abiks olla uue auto valikul.

Nael kummi ja hääd reisi!