20. jaanuar 2015

100 lasu võistlus. 100 shots competition 2015 (10RT, AP)

2015 aastat alustas nii mõnigi Eesti ja Soome laskesportlane võistlemisega 100 lasu võistlusel.

Nii õhupüstoli kui ka liikuva märgi 100 lasu võistlusel osales meeldivalt palju laskesportlasi.

Võistlustulemustest.

Õhupüstoli võistlusel lasi Kristen Madissoo välja uue võistluse rekordi 949 punkti.

Senini kuulus 100 lasu õhupüstoli võistluse rekord 946 punktiga aastast 2012 Neeme Pajusaarele.

Selle tulemusega ka Kristen võitis õhupüstoli võistluse päris veenva eduga teise koha saavutanud Peeter Oleski ees.

Kolmanda koha lasi välja õhupüstoli võistlusel Nemo Tabur.

Liikuva märgi võistluse võitis soome noor ja andekas laskesportlane Heikki Lähdekorpi tulemusega 982 punkti (vt pilti).

Tulemus on selline, mida järgmistel võistlustel parandada tundub lausa uskumatult võimatu ettevõtmisena.

10RT 100 shots competition. Heikki Lähdekorpi (FIN) 
Teist ja kolmandat kohta jagasid võrdse tulemusega liikuva märgi võistlusel soome liikuva märgi laskesportlased Sami Hekkilä (vt järgnevat pilti) ja Jani Suoranta kellede mõlemal oli tulemuseks 978 punkti.

10RT 100 shots competition. Sami Heikkilä (FIN)
Liikuva märgi esimesed üheksa kohta meeste võistlusklassis kuulusid soome laskesportlastele.


Soomes liikuva märgi võistlus lasti lasketiirudes kohtadel ja enamuses Megalink või Sius- Ascor elektroonilisi märke kasutades.

Õhupüstoli võistlusest võttis osa laskesportlasi nii Rootsist, Soomest kui Eestist.

Kokku osales õhupüstoli võistlusel 40 laskesportlast ja liikuva märgi võistlusel 33 laskesportlast.

Mõneaastase 100 lasu võistluse korraldamise kogemusena võin välja tuua ühe meeldiva tõsiasja, et võistlejaid on igal aastaga nimetatud võistlus juurde saanud nii Soomest kui Eestist.

See fakt annab jõudu ja tahet ka järgmise aasta alguses 100 lasu võistluse korraldamiseks kõigi võistlusest huvitatud laskesportlaste ühisel nõul ja jõul.

Väga positiivse asjaoluna võin eraldi välja tuua liikuva märgi laskurite nn vana kooli meeste Gennadi Hanseni ja Toomas Raaperi huvi ja osalust tänasel päeval läbi viidavate laskevõistluste vastu.

Lisame siia ritta veel Eesti liikuva märgi laskeharjutuse rekordiomaniku Aleksandr Utrobini ja võime nentida, et meil kodumail on veel piisavalt huvi liikuva märgi kui laskespordiala vastu.

Võistluse tulemused nii õhupüstoli kui ka liikuva märgi laskevõistluse osas on nähtavad laskespordi kodulehel.

25. detsember 2014

Helsingis uute bussijuhtide regamine 2015 aastaks on alanud: Elu ja töö Soomes, 37. osa

Kiirelt ja märkamatult on mööda saamas ja ajalukku minemas 2014 aasta.

Talvine tee Siikaniemis
Siikaniemi
Tänasel jõulu esimesel pühal on Espoos mõne päeva jooksul maha sadanud kenake kogus lund ja väljas on - 12° C kraadi külma.

Päikesepaisteline ja tuuletu kena karge talveilm.

Järgnevad pildid on üles võetud jõulukuu teisel pühal 2014 Toijalas.


Seekord ja õige varakult on üks Helsingi bussiettevõte alustanud uute bussijuhtide registreerimist 2015 aastaks.

Eesmärgiks on välja pakkuda töö liinibussijuhina Helsingi piirkonnas.

Bussijuhtidele pakutakse tööd liinibussijuhtidena Helsingis, Espoos ja Vantaal ja seda esialgu praeguste bussijuhtide puhkuseasendajatena.

Kuid on ka teistsuguseid tööpakkumisi bussijuhtidele.

Täpsem info pakutava bussijuhi töö kohta Helsingis on leitav siit.

Sooviavalduse vormi täitmine käib sama kodulehe kaudu.

Kui talud hästi stressi tekitavaid olukordi liinibussi juhina- teenendajana ja oskad lugu pidada iseseisvast tööst koos sellega kaasneva vastutusega siis on töö liinibussijuhina Helsingis just sinu jaoks loodud.

Töö linnaliini bussijuhina pakub piisavalt väljakutseid ja nõuab mõnikord bussijuhilt kiirete otsuste vastuvõtmist ja täitmist.

Niisiis töö on huvitav, kuid suure vastutusega.

Seoses bussiliinide konkurssidega HSL poolt korraldatuna on muutumas ka Helsingi piirkonnas bussifirmade poolt pakutavate töökohtade arv.

Oma töökohta liinibussi juhina on kaotamas Helsingi piirkonnas 2015 aastal umbes 50...70 bussijuhti.

Täpsemalt saab antud teemal lugeda siit.

Soomes pakutavad töötingimusi Eestis samal tööl pakutavatega võrrelda siinjuures ei ole mõtetki aja kokkuhoiu mõttes.

Samas igapäevaselt on bussijuhi töö liinibussiga Helsingis liine teenendades vägagi stressirohke ja sellega tuleb eelnevalt arvestada.

Ei maksa arvata, et töö liinibussi juhina Helsingis on ainult üks lust ja lillepidu. Kaugel sellest.

Tööl nagu igal teisel on ka oma varjupooled ja neist tuleb ka kirjutada ning rääkida.

Tasub arvesse võtta, et nii palju kui kaebavad teie töö üle bussijuhina bussi reisijad ei kaevata kuskil mujal maailmas (minu subjektiivne arvamus).

Soomlastele lausa meeldib kohe kaevata bussijuhi tegevuse peale ja teha seda pea igal võimalikul juhul.

Täpsemalt selle kohta saate lugeda minu blogi eelnevas teemas.

Kirjutisega tasub tutvuda-lugeda. Soovitan soojalt lugeda enne Soomes bussijuhi töökohale kandideerimist.

Nii et liigsesse eufooriasse laskuda ei ole põhjust ja jäägem ikka realistideks.


Soomes on tavaks, peab ka töökoha saamiseks ise aktiivne olema. Soovitav on tööle kandideerijal helistada ja kokku leppida eelnevalt töövestluse toimumise aeg.

Kontaktandmed on bussiettevõtte kodulehelt täiesti leitavad.  

Video liinibussijuhi tööst on vaadatav siit. Lühikese ülevaate linnaliini bussijuhi ametist Helsingis saab videost kindlasti.

Nõudmised uutele bussijuhiks kandideerijatele on järgmised:
  • soome keele oskus (kandideerija soome keele oskus saab selgeks juba esimesel töövestlusel)
  • kehtivad D- kategooria bussijuhi load 
  • kehtiv bussijuhi kutsetunnistus

Soome ja ka rootsi keele oskust saab näiteks Espoo kandis ise juurde õppida ja seda täiesti tasuta - kellel selleks kõigeks huvi, aega ja tahtmist on.

Lisainfot leiab siit.

Edasi aga teemasse tagasi.

Bussiliinid, mida tuleb sõitma hakata tehakse kohapeal väljaõppe käigus igale bussijuhile selgeks.

Samuti saab bussiliine iseseisvalt õppida, kui selleks vaid soovi avaldada.

Liinibussi saab selleks tööandja käest ja kogu see väljaõppeline tegevus tasustatakse vastavalt AKT lepingule ja tariifidele.

AKT lepinguga saab tutvuda siin.



Uute bussijuhtide esimene töönädal kulubki esialgsele tutvustavale õppele.

Esialgse väljaõppe käigus tutvustatakse ettevõtet ja selle tööpõhimõtteid, räägitakse ametiühingu tööst, õpitakse kasutama liinibussis asuvat kassasüsteemi, tutvutakse paljude bussiliinidega neid läbi sõites jne.

Esialgu sõlmitakse uue bussijuhiga tähtajaline (6 kuuline) tööleping nii nagu tööandja koduleht ka sellest kirjutab.

Vastavalt tööandja valikule võimaldatakse osadele uutele bussijuhtidele ka ettevõttesse tööle edasi jäämine tähtajatu töölepinguga.


Vantaa bussiliindel avatakse antud bussiettevõtte poolt 2015 aasta augustis 23 uut bussiliini uue linnaliinide teenenduslepingu alusel.

Nii et tööd ja leiba jagub soovijatele.

Igal bussijuhiks soovijal (kui tööleping sõlmitakse) tuleb omal otsida Helsingi piirkonnas elamispind.

Ajada korda asjad kohalikus maksuametis (Vero) ja Kela- s ning hiljem ka end Migratsiooniametis arvele võtta ja kohalikus maistraadis ära käija.

Omalt poolt soovin vaid kõigile hakkajatele Helsingi uutele linnaliini bussijuhtidele edu kandideerimisel ja töös ning isiklikus elus.

Julge pealehakkmine on alati pool võitu:)