28. november 2014

HSL bussiliinide vähempakkumise konkurss 2014/ 2015 - tulemused ja muud veel

Alljärgnevalt paarist teemast liinibussinduse ja ühistranspordi asjus Helsingis (PK- alal) vaadates nende teemade arendamisega juba uude ja algavasse 2015 aastasse.

Lisatud on ka 20.01.2015 HSL poolt avaldatud uue liinikonkursi tulemused.

Sellest liinikonkursist on allpool ka lühidalt juttu.

(Blogi kirjutis on täiendatud teksti ja uute piltidega 20.01.2015)


2014 aasta novembri teises pooles avaldas HSL bussiliinide konkursi (vähempakkumiste) tulemused Vantaa bussiliinide kohta.

HSL juhatuse otsuse bussiliinide konkursi tulemusete kohta leiate siit.

Järgmise bussiliinide konkursi tulemused kuulutatakse HSL poolt välja 2015 aasta jaanuarikuu lõpupoole. Liinikonkursi tulemused leiate siit.
Järgmised Helsingi piirkonda puudutavate bussiliinide teenendamise konkursid saavad toimuma 2015 aasta sügisel.
Uuel bussiliinide konkursil 2015 on uued reeglid.
Nimelt siis uue EL direktiivi valguses saab olema piiratud ühele bussiettevõttele pakutavate bussiliinide arv milliseks numbriks saab olema 110 bussi.
Niisiis kui uuel konkursil 2015 aasta sügisel tuleb konkursil elik vähempakkumisele 200 liinibussile tööd siis ühele bussiettevõttele ei pakuta tööd rohkem kui 110 bussile.
Täpsem artikkel on loetav YLE kodulehe vahendusel.
Seekordne bussiliinide konkurss pakkus aga võitjale bussiliinide lepinguid kahest aastast kuni seitsme aastani (lisaõigusega/ optsiooniga võib lepingut pikendada veel 1...3 aasta võrra).

Nobi...ale oli antud bussiliinide liinikonkurss väga edukas.

Bussiliinide konkursiga oli välja pakkuda tööd kokku 151 liinibussile Vantaal, mis moodustab 12% kogu Helsingi piirkonna bussiliiklusest (liinibusside arvu järgi).

Täpsema info HSL antud vähempakkumise konkursi kohta leiate siit.

Nobi..a võitis konkursiga juurde 96 liinibussile tööd Vantaal kokku 23 uuel bussiliinil (Vantaa bussiliinid 2015).

He...b võitis konkursiga 8 bussiliini endale ja teised väiksemad bussifirmad said omale teenendamiseks ülejäänud st järelejäänud mõned bussiliinid.

Nii nagu on kirjas Nobi...a kodulehel ostetakse seoses antud bussiliinide konkursi võiduga Vantaal uute liinide teendendamiseks juurde 40 uut liinibussi.

Ülejäänud vajalikud liinibussid tuuakse PK alale kohale kas Norrast või Soomest.

Tööd saab arvestuslikult antud uute bussiliinide avamisega Vantaal ca 220...240 bussijuhti (arvestuslikult).

Bussijuhtide vajaduse arvestus on tehtud nii, et ühe liinibussi tööshoidmiseks on vaja ca 2,5 bussijuhti.

Bussijuhtide reaalse vajaduse määrab ära ikkagi ettevõte, milline bussiliine opereerima hakkab lähtuvalt majanduslikest näitajatest ja muudest asjaoludest.

Osa bussijuhte võetakse tööle nn "lonka" lepinguga nendest bussifirmadest, kes antud liinikonkursiga oma bussiliinid kaotasid.

Töö uutel bussiliinidel konkursi võitja poolt algab 2015 aasta 10. augustil, kui HSL poolt avaldatakse uued 2015 aasta sügisesed ühistranspordi sõidugraafikud.

Antud vähempakkumisele ei teinud omapoolset pakkumist näiteks selline Soome suurim bussifirma kui Koivisto Auto Oy.

Miks?

HSL poolt meie ettevõttes bussijuhtide täiendkoolitust läbi viinud spetsialist väitis, et nimetatud suurfirma näeb ette soovitud kasumlikuse puudumist antud bussiliinide teenendamisel Helsingis.

Kasumlikuse marginaal on HSL spetsialisti jutu järgi väga väike või lausa olematu Helsingis liinibusside teenust pakutavatel ettevõtetel.

Sellest siis ka olukord, kus Helsingi bussiettevõte He...b tegutseb mitmendat aastat kahjumiga (kahjumi katab siiani Helsingi linn oma eelarvest) ja teine bussiettevõte Veo..ia on hoopistükis müügis ja tegutseb samuti kahjumiga.

Küsimus on vaid selles, et kui palju bussiettevõtete omanikud (sh välismaal) soovivad peale maksta bussiliinide teenendamisele Helsingi piirkonnas ja mille arvelt see dotatsioon tuleb ning kust.

Lähima aasta-paari jooksul näeme kindlasti kuidas nii mõnigi Helsingi piirkonna suurem bussiettevõte lõpetab oma tegevuse ja mõni ehk ostetakse üles teise bussiettevõtte poolt.

Nii see elu edasi läheb kapitalistliku turumajanduse tingimustes- ühed võidavad- saavad omale tööd juurde ja teised jälle on kaotajate poolel.

Üks on aga selge, et inimesi tuleb ka edaspidi liinibussidega ühest kohast teise vedada ja see töö ei lõpe niipea.

Küsimus on vaid selles, kes ja milline bussifirma seda tööd teeb.

Kogu rahaline kate tuleb Helsingis ühistranspordi alal HSL poolt, kellele omakorda maksavad antud teenuse eest Helsingi piirkonna linnad ja vallad (Kirkkonummi, Sipoo, Kerava, Kauniainen, Vantaa linn, Espoo linn, Helsingi).

PK seutu (pääkaupungiseutu) kaardi leiate siit.



20.01.2015 avaldas HSL veel ühe liinikonkursi tulemused oma kodulehel.

Sellel liinide konkursil oli võidukas Veo..ia bussifirma. Nob...a võitis kaks bussiliini.

HSL bussiliinide antud konkursi tulemused saate vaatamiseks esile siit.



Teine uudis seisneb selles, et alates järgmisest aastast hakatakse välja vahetama Helsingi (PK seutu) piirkonnas ühistranspordi vahenditel (liinibussid, trammid, metroo) kassaseadmeid ja sõidukaartide lugemise seadmeid.

Pildid uue kassasüsteemi seadmete kohta proovin lisada veel blogisse detsembrikuu alguspoole.

Kõik alljärgnev info on eelkõige kirja pandud mõeldes just Helsingi piirkonna ühistransporti.

Uued kassaseadmed tulevad moodsad ja lihtsamini kasutatavad kui senised Buscom seadmed seda on.

Lihtsuse all ma mõtlen just sõidukaardi lugemise seadet, milline asub liinibussi esiukse juures.

Uus kassaseade ise, millisega ühistranspordi juht hakkab pileteid müüma tuleb oma ehituselt ja kasutatavalt programmilt keerukam, kui praegu kasutusel olev seade.

Alljärgnevalt olgu ära toodud veel pilt praegu kasutusel olevast kassaseadmest.


Praegused ühistranspordis kasutatavad kassaseadmed Buscom on Helsingis kasutusel aastast 1997.

Vahetatakse välja ka suuremates reisiterminaalides asuvad sõidukaartide raha pealelaadimise/ ostmise seadmed (terminaalid) ja neid seadmeid saab olema praegusest rohkem.

Seoses uute kassaseadmete kasutusele võtuga vahetatakse välja ka kõik praegu kasutusel olevad rohelist värvi sõidu kuu ja rahakaardid (matkakortti) milledega saab tasuda ühistranspordi kasutamise eest - toimugu siis see sõitmine siis kas liinibussis, trammis, metroos või linna lähirongis.

Info uue kassa kohta, info uue kaardilugeja kohta.


Uue kassasüsteemi tootja ja arendaja kodulehe leiate siit

HSL kodulehel on ka vastav dokument uute ühistranspordi piletite kohta (lk 32- 41).

2015 aasta lõpuks võetakse kasutusele uus sõidupiletite süsteem elik siis soome keelses lippu- ja informaatiojärjestelmä (LIJ-järjestelmä).

Helsingis vahetatakse kõigis ühistranspordi vahendites (trammid, liinibussid, metroo, linnalähirongid) välja seni kasutust leidnud vanad kassaseadmed ja sõidukaartide lugemise seadmed.

Vanu kassaseadmeid tuleb kahe järgneva aasta jooksul välja vahetada uute seadmete vastu ca 4000.

Muidugi mõista tuleb käia koolitusel selleks uute kassasüsteemidega tööd teha. Temaatilised koolitused algavad 2015 aasta esimeses pooles.

Uute piletikassade ja kaardilugejate kasutusele võtuga on võetud suund sularaha vähendamiseks ühistranspordi kasutamise eest tasumisel.

Sularaha eest pileti ostmine ühistranspordist saab ka edaspidi olema kõige kallim tegevus, millega saab sõidu eest näieteks liinibussis sõidu eest tasuda.

Loomulikult saab sõidupiletit osta ka edaspidi nii nagu nüüd ühistranspordi juhi käest sularaha eest.

Peamised muudatused ühistranspordi piletite kohta seisnevad selles, et uued sõidukaardid (matkakortti) tulevad NFC tehnoloogia baasil (Near Field Communication).

Samuti saab uute kassaseadmetega maksta sõidu eest NFC tehnoloogia baasil mobiiltelefoniga kui viimases on see võimekus olemas.

Uuemates mobiiltelefonides on selline võimekus kindlasti juba tagatud.

Sõidupiletit on võimalus edaspidi osta ka mobiiltelefoniga virtuaalse piletina ja seda siis ühistranspordis kasutada.

Uuendusena uued kassaseadmed loevad välja ka 2D koodi.

Uuendatakse piletitsoone Helsingi ümber. See saab aga toimuma alates aastast 2017 niipalju kui minuni on sellealast infot jõudnud.

Piletitsoone saab olema alates aastast 2017 Helsingi piirkonnas neli.

Samuti vahetatakse välja kõik praegused Buscomi sõidukaartide lugejad (pildil).


Ja võrdluseks olgu siinkoha ära toodud pilt uuest sõidukaartide lugejast.

Pilt ise on kehva kvaliteediga aga ehk annab aimu uuest seadmest (mobiiltelefoniga pildistatud).



Lisaks paigaldatakse igasse ühistranspordi vahendisse juhi kabiini väiksema tahvelarvuti ekraani suurusega infoseade.

See seade on mõeldud kasutamiseks ainult ühistranspordi juhile ja asub alljärgneval pildil vasakus servas laua peal kohe kassaaseadme kõrval.

Uue kassaseadme komplekt ühel pildil (koos HSL töötajaga)
Nimetatud seadmel on näha näiteks bussijuhi sõidetav liin graafiliselt (sarnaselt Reittiopase rakendusega) reaalajas (GPS signaali baasil töötav), bussipeatuste nimetused/ ajad, kas buss on graafikust eest või maas jne jne.

Rakendusi tuleb sellel seadmel veelgi aga sellest juba edaspidi blogis.



Järgnevalt rakendatakse tööle uue süsteemi peatuste teadustamise funktsioon (analoogselt Tallinna ühistranspordiga), ühistranspordivahend saab valgusfooride läbimiseks omale nn rohelise laine.

Liinibussidesse seatakse üles infotablood reisijate jaoks kus on näha reaalajas bussipeatused jms info.

Rakendusi on uuel kassaseadmel veelgi aga neist juba edaspidi.

Praegu mul on veel omalegi teema suht uus ja värske aga seevastu huvitav.

Kindlasti ei rakendu töösse koheselt kõik korraga antud uute seadmesse kätketud tehnoloogiliste rakenduste võimekused.

Nii et järgmine aasta saab antud uute seadmetega liinibussi juhtides kabiin olema nagu lennuki kokpit- täis elektroonilisi seadmeid, tabloosid.

Saab huvitav uus aasta 2015 olema Helsingi ühistranspordis.

Täiendav info HSL kodulehelt.





Ja nüüd teile väike boonus, kes te viitsisite siiamaani minu kirjatöö viksilt ja viisakalt läbi lugeda;)

Nimelt HSL korraldab järgmise aasta alguses Helsingi ühistranspordi piletikontrolöride järgmised kursused kümnele inimesele.

Konkursile neile kümne töökoha peale (koos koolitusega) laekus ei rohkem ega vähem kui 650 sooviavaldust.

Nii et huvi rahva hulgas antud töö vastu on, kuigi töö inimestega on teinekord vägagi kurnav vaimses mõttes.



Ja veel.

Helsingis asuv bussijuhtide kursuseid läbi viiv koolitusfirma TTS alustab uute bussijuhtide kursusega selle aasta detsembri lõpus.

Sooviavaldusi laekus 12 uue bussijuhi-õppuri kohale 240.

Nii et konkurss ühele koolituskohale oli ka suht tihe.



Tagatipuks veel mõned pildid uuest Scania liinibussist.










16. november 2014

SVA:n Syyskisa, SVA Sügisvõistlus (10RT, AP, AR) - videod, pildid

15.11- 16.11.2014 korraldas SVA iga-aastase Sügisvõistluse õhkrelvadest laskmises.

Võistluspaigaks traditsiooniliselt Vierumäe spordikompleks.

SVA Sügisvõistusega koos viidi läbi ka SVA poolt väga hästi korraldatud Soome- Eesti seeniorlaskurite maavõistlus õhkrelvadest laskmises.


Eesti seenioridest laskesportlastele, kes omale sihiks on võtnud ka rahvusvahelistel võistlustel võistlemise, on SVA Sügisvõistlus kindlasti üks aasta tähtsamaid ja oodatumaid laskevõistlusi Soomes.


SVA Sügisvõistlusel oli ka sellel korral võistlemas hulga Eesti ja Soome seenioride võistlusklassi laskesportlasi.

Erkki Häkkinen
Eesti - Soome seenioride maavõistlusesel võistelnud Eesti võistkond koosnes Hiiumaa laskesportlastest.

Hiidlaste võistkonna koosseisu oli vaid natukene täiendatud mõne laskesportlasega Tallinnast, Elvast ja Espoost Soomest;)

Hiidlaste puhul on tore tõdeda asjaolu, et võistlema sõidetakse perekonniti.

Hiiumaa laskesportlased Vierumäel 2014
Photo by Elmet Orasson
Kindlasti jätkub hiidlastel ka edaspidi motivatsiooni, et jätkata samas vaimus ja eduvõtmes Soome laskevõistlustel võistlemisega.

Vierumäe laskevõistlus kujunes Hiiumaa laskesportlastele väga edukaks ja võistluselt võideti hulga medaleid.

Seekordsel võistlusel Vierumäel esindasid Eestit järgnevad seenioride vanusklassi laskesportlased:

Tõives Raudsaar
Toomas Hallik
Hillar Loot
H. Kruus
Endi Tõnisma
Alar Heinsaar
Liivi Hansen
Aimar Hansen
Valeri Tamme
Kalmar Tikerpuu
Riina Tikerpuu
Jüri Kilvits
Jevgeni Mihhailov

Nii nagu tavaks on saanud oli ka sel korral meil oma fotograaf Vierumäe võistlusel välja panna, kelleks oli Elmet Orasson.

Alljärgnevalt mõned minu filmitud videod liikuva märgi laskevõistluselt.

Vaadake ja võrrelge alljärgnevate laskurite lasketehnikaid.






















Eesti liikuva märgi laskurid võistlesid samuti täies koosseisus ka õhupüstoli laskevõistlusel pühapäeval elik siis teisel võistluspäeval Vierumäe spordikompleksis.

Väsimatu liikuva märgi laskurina ja laskeala edendajana on Tõives Raudsaar pea igast meie Soome laskevõistusest osa võtnud ja seda eduga teinud omas vanuseklassis.

Liikuva märgi võistlusel maavõistluse arvestuses osales nii Soome kui Eesti poolt kolm laskesportlast.

Oodatult võitsid maavõistluse liikuva märgi võistluse Soome laskesportlased.




Esimene võistluspäev. Laupäev.

Õhupüssi ja õhupüstoli laskuritele oli see päev ette nähtud õhkrelvade pealelaskmiseks ja lasketreeninguks.

Kes soovis sai harjutada elektroonilistesse märkidesse laskmist, mida meil Eestis paljudel teha pole võimalik.  

Laupäeval olid võistlustules ainult liikuva märgi laskurid, kes lasid kahte võistlusharjutust.

Jõudsime Vierumäele õigeks ajaks enne kella 9 hommikul.

Püssid ja varustus lahti pakitud ning oligi aeg meist mõnel liikuva märgi laskuril tulejoonele asuda.

Esimeseks laskeharjutuseks lasti 20+20 lasku ja teiseks 20+20 lasku vahelduva kiirusega liikuvat märki.


Liikuva märgi laskureid oli stardinimekirjas 37. 

Liikuva märgi võistlust lasti kolmel Sius- Ascor elektroonilisel liikuva märgi seadmel korraga. 

Kellel kujunes laupäevane võistlus liikuva märgi laskesmises paremaks kellel kehvemaks aga iga laskur püüdis vähemalt anda endast parima.

Laupäevase liikuva märgi võistluse tulemused meie laskesportlaste osas:

Liikuv märk 20 + 20 lasku 10RT

Toomas Hallik 321 punkti (3. koht)

Alar Heinsaar 303 punkti

Hillar Loot 298 punkti

Hannes Kruus 329 punkti

Endi Tõnisma 304 punkti


Liikuv märk 20 + 20 lasku, segajooksud 10RTMIX

Toomas Hallik 324 punkti (2. koht)

Alar Heinsaar 304 punkti (3. koht)

Hillar Loot 256 punkti

Hannes Kruus 338 punkti

Endi Tõnisma 331 punkti


Liikuva märgi Soome- Eesti maavõistluse võistluse saavutas Eesti võistkond koosseisus Toomas Hallik, Endi Tõnisma ja H. Kruus teise auhinnalise koha.

Võistluspäeva lõppedes jagati välja ka auhinnamedalid.



Liikuva märgi võistluse lõppedes kella 17 paiku lasime veel õhupüstolit lasketreeningu mõttes enne homset võistluspäeva.

Õhtul kui pikk võistluspäev seljataga käisime (kes soovis) õhtustamas kohalikus Scan...c hotelli restoranis kus õhtusöögiks oli kaetud rikkalik buffet laud.

Õhtusöök hotelli restoranis söödud ja toidunaudingud kätte saadud järgnes meie hotellitubades töö sekstioonides aruteludega, saunaskäigukudega (igas meie hotellitoas oli saun), mõttetalgutega laskespordi arengu ning arendamise teemadel.

Suumime laupäeva õhtul hotellitubades toimunule lähemale.

Meie diskussioonid olid elavad, kohati emotsionaalselt jovaalsed aga samas asjalikud ning temaatilised.

Aruteludes tõusid esile näiteks muuhulgas uued ja säravad ideed.

Otsisime ka uutele ideedele teostusvõimalusi, milline tegevus iseendast oli suht lõbus ettevõtmine st selgus kuivõrd palju on meis endis fantaasiad elust endast...

Kogu õhtu jooksul olime endalegi üllatavalt väga asised nii nagu liikuva märgi laskurid alati on olnud;)

Õhkkond meie ümber seejuures lausa pakatas sõbralikust positiivsusest, mida ei suutnud mitte kuidagi moodi jahutada isegi õhtul alanud vähene lumesadu ning külmenev ilm.

Kahju vaid et tilgake meie ühist teed laskespordi radadel on jällegi ajamerre pöördumatud ära voolanud...



Teine võistluspäev. Pühapäev.

Hommikul nautisime hommikusööki Vierumäe hotelli buffet lauas.

Toit oli maitsev, isuäratav ja toidu valik hommikusöögiks täiesti piisav.

Hommikusöök sisaldus meie majutuse hinnas.

Söödavad kogused hommikusöögi lauas määras igaüks meist ise vastavalt maitsemeelele.

Kiiret polnud kuhugi - vähemalt esialgu.


Teisel võistluspäeval oli võistluspaigas avatud laskesporditarvikute kaubalett.



Nüüd aga edasi võistlusest.

Pühapäeva oli võistlemas õhupüstoli ja õhupüssi laskurid. 

Mõlemas võistlusharjutuses lasti 40 lasku + proovilasud.


Õhupüssi laskureid oli võistlemas 53. Õhupüstoli laskureid võistles 60.


Soome- Eesti maavõistluse raames võistlesid nii õhupüstoli kui õhupüssi laskevõistlusel kummagist riigist viis võistlejat erinevatest vanuseklassidest.

Õhupüssi laskevõistlusel meil kahjuks viiendat võistlejat välja panna ei olnudki.


Õhupüstoli laskevõistlusel maavõistlusel sellist probleemi ei olnud st et õhupüstoli laskureid meil jagus piisavalt ja jäi varuga ülegi.


Kindlasti kõik laskurid said muidugi võistelda individuaalselt sh ka need kes maavõistluse võistkonda seekord ei mahtunud.


Enda õhupüstoli laskmisest SVA võistlusel.

Seeriad 93, 91, 88, 91 ja kokku 363 punkti.

Pole just halb tulemus enda ja liikuva märgi laskuri kohta aga sihid oli rohkem seatud mul endal 370 punkti peale.

Enne kolmanda seeria algust tegin laskmises puhkepausi ja istusin natuke. Keskendusin ja häälestasin ennast võistluse teise poole laskmisele.

Seejärel aga kolmanda seeria esimese lasu sooritus ebaõnnestus ja võistluse esimene ja ainuke 7 silma oligi lastud.

Õnneks jäi see ainukeseks seitsemeks kogu minu õhupüstoli võistluse jooksul.

Kogu võistluse ajal lasin tervelt üheksa 8 punktilist lasku.

Samuti oli kahetsusväärselt palju 9 punktilisi laske. Kümneid jäi väheks ja seetõttu ka tagasihoidlikum tulemus kui ootatud ja loodetud.

Seekord püstitatud eesmärgi täitmine mul päris hästi ei õnnestunud.

Samas lasin kümmekond punkti õhupüstoli võistlusel rohkem kui eelmine aasta samal võistlusel. Siis jäin ma ühepunktilise kaotusega neljandale kohale. Nüüd siis õnnestus õhupüstoli võistlus paremini.


Eesti laskesportlaste võistlustulemusi Vierumäel SVA võistlusel lastuna.

Õhupüssi 40 lasku:

Riina Tikerpuu 368 punkti (1.koht)

Liivi Hansen 352 punkti (2. koht)

Kalmar Tikerpuu 371 punkti (2. koht)

Valeri Tamme 359 punkti (2. koht)

Jüri Kilvits 358 punkti (2. koht)


Õhupüstoli 40 lasku:

Liivi Hansen 271 punkti (3. koht)

Kalmar Tikerpuu 348 punkti

Aimar Hansen 318 punkti (sisekümneid 4)

Hillar Loot 318 punkti (sisekümneid 0)

Toomas Hallik 314 punkti

Alar Heinsaar 308 punkti

Hannes Kruus 363 punkti (1. koht)

Jevgeni Mihhailov 354 punkti (3. koht)

Valeri Tamme 324 punkti

Endel Järv 363 punkti (2. koht)

Tõives Raudsaar 286 punkti


Soome- Eesti maavõistluse seenioride vanuseklassidele õhkrelvadest laskmises võitis ilmselgelt Soome võistkond kogudes 23 kohapunkti.

Eesti võistkond kogus seekord 13 kohapunkti ja jäime teisele kohale.

Maavõistluse arvestuses saavutasime teised auhinnalised kohad kõigis laskeharjutustes selge vahega.

Maavõistluse arvestuses ainult õhupüstoli võistlusel Y70 vanuseklassis võitis Endel Järv soomlast Sakari Paasoneni.

Endel tõi selle võiduga Eesti võistkonnale 2 kohapunkti soomlaste 1 vastu.

Kella üheks päeval oli kogu seekordne õhkrelvade laskevõistlus lõppenud ja algas autasustamise tseremoonia.

Ka teisel võistluspäeval võistlesid väga tublid hiidlased, kes võistsid nii individuaalselt kui ka maavõistluse raames medaleid.


Võistluspäeva lõppedes loositi välja suurem kogus kinkekaarte võistlejate vahel, erinevaid üllatusauhindu ja pea-auhind (mikrolaineahi).

Kinkekaartide ja auhindade loosimisel osalesid need võistlejad, kes olid tasunud stardimaksu oma võistlemise eest.


Tänusõnad kõigi Vierumäel võistelnud Eesti seeniorlaskurite poolt kuuluvad Väinö Ylitalole ja Erkki Häkkinenile (SVA) kelledele tänu toetati SVA poolt meie laskurite võistlemist ja majutust hotellis Scan...c Vierumäel. Kiitos!


Vierumäe laskevõistluse pildid.



SVA 2015 aasta laskevõistlused:


​10m õhupüstoli ja õhupüssi SVA meistrivõistlused (MV) 18- 19.04 Vierumäki Areena

10m liikuva märgi SVA MV​ 07.03- 08.03 Tampere

10m kukkuvate märkide SVA MV 12.04 Kangasala sisetiir

50m (ka 100m põdralaskmine) tulirelvadest laskmise SVA MV ja Soome - Eesti seeniorlaskurite maavõistlus 23- 24.05 Kangasala

300m täiskaliibrili püssilaskmise SVA MV Hälväläs 22- 23.05 ja 22.05 Soome - Eesti seeniorlaskurite maavõistlus. Kavas 30 lasku lamades ja 3x20.

50m jooksva metssea ja 100m põdralaskmise SVA MV on aeg ja võistluspaik veel määramata

10m õhkrelvadest laskmise SVA Syyskisa ja Soome - Eesti seeniorlaskurite maavõistus 21- 22.11.