Avanes suurepärane ja ainulaadne võimalus olla osaline koos teiste kodanikega sellisel purjekate ja purjelaevade regatil Helsingis kui The Tall Ships Races 2024.
Kui ajaloole tagasikäik anda siis eelmine kord külastasid sama regati raames Helsingit purjelaevad aastal 2013.
Purjeregatil osalevate purjelaevade külastus ja vaatamine kailt on pealtvaatajatele täitesti tasuta.
Vaadata on regatil osalevaid laevu kokku 60.
Märgin ära kohe kirjatöö alguses, et Helsingi regatis tehtud pildid on vaadatavad kahes kataloogis.
I piltide kataloog ja II pildite kataloog. Pilte on palju ja siinkohal neid kõiki avaldada ei jõua.
Kauppatori kaldapealsel pakuti erinevate müüjate poolt nii sööki kui jooki. Müüdi suveniire jms.
Kes ikka väga puudust tundis sai omale talveks karvamütsi osta. Ega talv taeva jää.
Nii kui alljärgneva pildil näha olid kajakad ka kohe oma võimalust ootamas, millal friikartuli saaks noka vahele haarata...
Helgsingis peatuvad purjekad kuni pühapäeva õhtuni, misjärel võetakse kurss Tallinnale.
Tallinnas avatakse purjelaevade ja purjekate regatt 11. juulil 2024. Jälgige kohapealset reklaami1
Helsingis sai kõigepealt vaadatud purjekaid merelt.
Selleks tuli osta 12 eur pilet ja end keskpäeval väiksemale mootorlaevale Kauppatoril sätitatada.
Seejärel sai 50min merelt kõiki purjelaevu pildistada ja merelist vaadet Helsingile nautida.
Keskpäeval oli veel ilm tuuline ja pilvine.
Lõunapaiku tuli päike pilvetagant peidust välja ja jalutamine oli hulka mõnusam.
Edasi kulus kolm tundi käimist kaldal, et üle vaadata kõik purjekad ja purjelaevad mis sadamakai äärde olid oma otsad andnud...
Vahepeale mahtus veel väike kehakinnitus lõunasöögi näol Kauppatoril.
Menüüst sai valitud põdravorstid praekartulitega. Hind 15 eur.
Tuleb nentida, et menüüst tehtud valik oli väga maitsev. Võib teinekordki sama valiku teha.
Keskpäeval polnud rahvast just palju veel näha aga mida aeg edasi siis seda suuremad rahvamassid üritusele kohale jõudsid.
Osadele purjelaevadele sai ka peale minna ise oma silmaga elu ja olu kaema aga selliseid laevu oli vaid mõni.
Suurem ose laevadest olid külastajatele vaid väljaspoolt vaatamiseks.
Suurtest purjelaevadest hakkas kohe silma Poola purjelaev.
Ka Ecuadori purjelaev mõjus oma suuruse poolest võimsalt.
Mõlemal juhul oli tegemist nende riikide õppelaevadega, kus tulevased meremehed oma algteadmised purjetamisest saavad.
Üdine tähelapanek kohapeal purjekaid vaadates.
Kui purjekad või purjelaevad kuuluvad riikide kaitseväele (mereväele või merekoolile) või armeele olid need laevad ka korras kui prillikivid.
Olgu nende vanus siis 40. aastat või 10. aastat.
Siinkohal võib ära tuua Poola, Itaalia, Saksamaa, Hollandi ja teist riikide purjekad. Kaunitarid teised ja näha oli et raha nende purjekate või siis purjelaevade korrashoiuks jagub kenasti.
Kusjuures ka Leedu purjelaev oli väga tipp- topp korras. Kaunase ülikooli omand.
Oli näha, et nii mõnegi purjeka korrushoiuks rahalisi vahendeid ei jätku või on esile kerkinud mingi muu probleem.
Kõige kehvemas seisus purjekas ja selleks oli hiidlaste "Hiiuingel", mille kodusadam Käina.
Ehk korjandus või midagi sellist aitaks meite hiidlaste purjeka jälle korda kenasti teha.
Toome siia kohe Kihnu purjejahi pildi. Suurepärases korras purjekas!
Süda kohe heldis, kui sellist iludust näed kai ääres Eeist Vabariigi riigilipuga.
Kusjuures kihnlased olid veel nii lahked, et võimaldasid külastajatel oma jahti ka vaatama minna.
Vähemalt ühe purjelaeva juures askeldasid tuukrid.
Tuuker oli alla lastud, kompressor töötas.
Näha oli et tuuker parandas purjelaeva veepiirist allapoole jäävat korpuse plangundust.
Veel mõned pildid korralikematest purjelaevadest.
Poola purjelaev. Üks uhkemaid aluseid selliseid selles regatis osalenute hulgas.
Suured tänud kolleeg Peetrile, kellega oli väga mõnus koos veeta päev Kauppatoril ja tutvuda regatil osalevate purjekate ja purjelaevadega!