13. oktoober 2018

Proovisõit: Toyota Land Cruiser - legendaarne 4x4

Nüüd siis seesmiselt tärganud huvi rahuldatud ja "maanteede ja off road kuningaga" proovisõit tehtud.

Maanteel tehtud proovisõit. Off road sõid jäi seekord proovimata.

Kui ühe sõnaga iseloomustada tänast proovisõitu Toyota Land Cruiseriga siis selleks on sõna - muljetavaldav.




Auto hinnakujundusest vastavalt varustuse astmele.

Kõige lihtsama varustusega Toyota Land Cruiser auto hind algab 38 990 eurost.

Juba arvestatava varustusega auto hind on 45 000 eurot.

Tippmudeli hind koos kõigi arvestatavate lisaseamete ja varustusega 64 000 eurot.

Nii et kõige odavam sellise auto ostmine just ei ole.

Samas selle raha eest on seda autot on iga kui viimase sendi eest. Auto on ikka superhea kõigi oma omaduste ja lisade poolest.

Kasutatud Toyota Land Cruiseri saab järelturult odavamalt kätte.

Näiteks 2014. aasta mudeli hind on sinna 33 000 euro kanti. Mis tähendab, et sellise pruugitud Toyota LC hind on sama, mis näiteks Open Insignia hind uuest peast koos lisavarustusega.

65. aastat Toyota autoinseneride ennastsalgavat tööd on igati vilja kandnud.

Sõidate justkui tankiga, sest auto kaal juba tühjalt on kaks tonni. Täismass autol pea kolm tonni.

Auto süda on mootor.

Mootoril võimsust 177 hj, turbolaadimisega, common rail sissepritse süsteem, diisel, 4 silindrit reas, 16 klapiga.

Ja pange tähele head lugejad - mootori pöördemoment 450 Nm ja seda 1600... 2400 p/ min juures!!!

Vapustav. Seda pöördemomenti on ka autoga sõidu ajal kenasti tunda. Mootor väänab mis hirmus.

Toyota Land Cruiser 2018. aasta mudeliga sõita oli ülimalt meeldiv, mugav ja nauditav.

Juba esimesed meetrid selle autoga sõitu tõid minus esile üleva tunde ja huulilt lipsas - Vau, milline auto!

Auoto on natuke robustse ehitusega aga samas väga usaldusväärse lisavarustuse ja tehniliste lahendustega.

Mööda Peterburi teed sõites Tallinnast välja polnud kuulda mitte midagi muud, kui vaid kerget tuulevihinat.

Välispeeglid suured kui lumelabidat. Kõik auto taga ja külgedel kenasti näha.

Ei mootori müra, ei rehvide müra ega mitte kui midagi. Vaid üks kulgemine mööda teed.

Tekkis selline väheke isegi hõljumise tunne sellise autoga sõites....

Mõned pildid ja juttu kah lisaks. Sellest autost jätkuks juttu väga pikalt heitamiseks...


Juhi töökoht on mugavalt sisustatud ja kõik vajalik on käe- jala juures. Antud prooviauto oli varustatud 6 käigulise automaatkäigukastiga.

Sõidul sai valida kolme reziimi vahel: Eco, Normal, Sport

Eco varjant oli selline sujuv kulgemine. Kõige säästlikum ka kütuse kulutuse poolest.

Sport oli selline ägedamat minekut võimaldav reziim. Normal- normaalne nii kui see ikka on.

Keskmine puutetundlik konsool oli mõnus. Kõik vajalik sai sinna ära kuvada. Loomulikult oli auto varustatud ka navigaatoriga.

Raadiosüsteem ei olnud sellel mudelil kõige võimsam aga isegi see andis võimsa elamuse.

Ma isegi ei kujuta ette milline heli võiks autos olla, kui autos oleks kasutusel olnud 14 kõlariga helisüsteem.


Juhi parema käe alla jääb käetugi kus sees on väiksemas mahus külmik. Saab limonaadi külmas hoida;)

Auto roolisammas on elektrimootorite abil edasi- tagasi ja üles- alla liigutatav.


Auto väline pilt on selline jõuline, mis üldsegi ei välista autos sees avanevat mugavust ja ilu reisijatele.

Parema varustusega autol on juba kõik istmed ventileeritavad, soojendusega varustatud.

Auto pagasiruumi võib ära mahutada ei tea mida. Mis tähendab et pagasiruum on piisavalt suur ka näiteks pikemaks matkaks Jakuutiasse, Magadani või Vladivastokki. Kuhu iganes soovite.

Ka mahub autosse magama vähemalt kaks täiskasvanud inimest kui tagaistmete seljatoed alla lasta.


Kõige valusamalt lööb aga sellise auto omanikku auto kütusekulu kui just....

Mina oma lühikese sõiduduga ca 45 minutit sain keskmiseks kütusekuluks 9,5 liitrit. Ega sellise raske auto kohta, kus autol vedavaid võlle ja kardaane jagub, seda ei olegi ei tea mis palju.

Tasub ära märkida, et antud auto läbisõit oli väga väike ja kindlalt võib arvata, et peale auto sissesõitu ka kütusekulu näitab vähenemise märke.

Vahelepõikeks niipalju, et n.n linnamaasturid teiste tootjate poolt on samuti üsna janused ja tarbivad 100 km kohta samuti 8....10 liitrit.

Kes jõuab omale sellise auto osta jõuab ka vastava koguse diiselkütet osta, et sellise autoga sõita.

Alljärgneva pildil on näha auto kütusekulu. Andestust, et unustasin kilomeetrinäidu nullida.

Mingi ettekujutuse aga auto mootori janususe kohta annab alljärgnev pilt vast ikka. Pean kohe nentima, et minu sõidustiil on suht rahulik.

Pilt näitab kütusekuluks vahepeal 18 liitrit mis tähendab, et toimus "väike kiirendamine" Peterburi teel kuni lubatud kiiruseni 110 km/h.


Minu tänud kuuluvad autoesinduse sekretärile, kes oli väga positiivse ja abivalmis suhtlemises.

Vormistas mulle kõik vajalikud dokumendid proovisõiduks ja ei pidanud paljuks pärast proovisõitu minuga pärast pikemalt vestelda ning müügimeeste eest tööd teha.

Väga armas temast. Minupoolsed tänud!