Tegu oli 2018. aasta mudeliga ja proovisõidu koht Espoos Soomes.
Proovisõidul tuli olla suhteliselt ettevaatliku sõidustiiliga, sest kehtis küll auto kindlustus aga omavastutuse suuruseks oli määratud 1000 eur.
Nüüd aga autost.
Subaru auto mudelid on varustatud sümmeetrilise pideva nelikveoga (AWD) ja veokontrolli seadmega (VDC).
Seega nelikveo kasutamist jagab nelja veoratta vahel auto arvuti ja inimese sekkumist siin ei vajata.
Jõuülekanne töötab hüdrauliliselt ja kuidas selle seadme vastupidavus ka on seda näitab ainult aeg.
Lisaks veel palju abiseadmeid, millised kõik auto juhtimist ja juhitavust parandavad.
Kliimaseade on autol juba standardvarusutses. Suved muutuvad meil ju järjest kuumemaks....
Kõigil lisaseadmetel siinkohal ei jõuagi peatuda. Nimekiri tuleb väga pikk.
Esinduses olevad kaks Outbacki olid juba ära ostetud ja ootasid oma uusi omanikke järgi.
Niisiis tundub, et kaup läheb väga hästi müügiks.
Meie proovisõiduauto mootor oli 175 hj bensiiniga töötav n.n vabalthingav isend.
Subarud on varustatud boksermootoritega.
Lisaseadmetest oli autol olemas nii esikaamera, mõlemad külgmised kaamerad ja tagakaamera.
Auto salongis keskkonsoolis on suur puutetundlik ekraan, kus saab kuvada infot auto kohta, raadio, telefoniga helistada, lisada äppe, navigatsiooniseade jne.
Auto on seest avar ja isegi minusugune suuremat kasvu mees mahtus kenasti esiistmele istuma.
Loen suureks plussiks ka asjaolu, et auto kliirents on suur ja tänu sellele saab autosse hästi end istuma sättida ilma et oleks vaja end nii kui liigendnuga kolmeks murda.
18 tollised rehvid valuvelgedel tagavad ka hea läbivuse maastikul.
Meie proovisõidu autol puudus Webasto, mille olemasolu on meie talvedes vajalik.
Seega tuleb see seade lisaks tellida nii kui ka tagumine haagisekonks.
Proovisõidust.
Auto oli varustatud automaatkäigukastiga.
Käigukastil saab ise ka manuaalselt käike vahetada, milleks on rooli taga kaks n.n heeblit. Mugav asi.
On võimalus käigukast tööle panna sportlikus režiimis ja siis on auto minek erksam.
Sai järgi proovitud. Töötas.
Paljud funktsioonid on hallatavad auto roolilt. Telefonikõne vastuvõtmine, püsikiirus, raadio jne.
Auto roolisammas on üles- alla ja ette- taha manuaalselt liigutatav.
Auto pagasiruum on tõsiselt suur ja muljetavaldav. Kui tagapinkide seljatoed alla lasta saab kaks täiskasvanud inimest vabalt autos magada.
Istmed on soojendustega nii ees kui taga. Esimesed istmepingid on elektriliselt liigutavad.
Sõita on mugav. Mootori häält ei kuule praktiliselt üldse.
Ainuke väike miinus Subarude juures on asjaolu, et rehvide müra kostab salongi sisse ja seda täiesti arvestataval moel.
Kellele see ei ole häiriv fakt siis auto on omas hinnaklassis täiesti arvestatav tegija.
Auto on sõidul erk. Mitte küll oodatavalt palju aga piisavalt erk. Auto kiirendus ei ole küll vormeli oma kuid sellisele autole täiesti piisav.
175 hj auto kapoti alla tagavad üsna normaalse kiirenduse (mootoril ei ole turbolaadimist).
Soomes antud autot ostes tuleb arvestada uue auto puhul ca 10 000 eur automaksu lisandumisega auto baashinnale.
Nii on Eestis ja Soomes selle auto hind pea sama 27 000... 28 000 eur.
Eestist ostes jääb aga auto hind ostjale soodsamaks selle kümne tonni eur võrra, sest pole vaja automaksu maksta.
Kellele uue auto ost ei ole rahakotile head tegemas siis näiteks Eestist saab 3...4 aastat vana kasutatud Outbacki kätte 15 000 eurga.
Seega auto hind langeb üsna nobedasti uue auto hinnaga võrreldes.
Omas hinnaklassis ja lisavarustuse rikkusega Outback on kindlasti tegija ja populaarne auto.
Tänud Harrile elamusrikka päeva eest!